رفتن به محتوای اصلی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان از اجرایی نمودن تعرفه قطعی خدمات مهندسی سال 1402 خبر داد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان از اجرایی نمودن تعرفه قطعی خدمات مهندسی سال 1402 خبر داد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان از اجرایی نمودن تعرفه قطعی خدمات مهندسی سال 1402 خبر داد.

  به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان  مهندس حمزه حیات پور رئیس سازمان استان از تصویب تعرفه ابلاغی قطعی خدمات مهندسی سال 1402 (بر اساس شاخص‌های سه ماهه چهارم 1401) در اولین جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان پس از ابلاغ، با تصویب حداکثر امکان افزایش هزینه‌های اعلامی مطابق مفاد مبحث دوم مقررات ملی جهت اعمال تعرفه خبر داد.

مهندس حمزه حیات پور رئیس سازمان در گفت و گو با روابط عمومی سازمان بیان کردند: در کتب قانون نظام  مهندسی ، ساختمان‌ها به چهار گروه الف و ب و ج و د، بر حسب متراژ و تعداد طبقات گروه‌بندی شده‌اند، که طراحی، نظارت و اجرای این ساختمان ها توسط مهندسین پایه ۳ تا پایه ارشد به صورت حقیقی و یا حقوقی انجام میشود.

مهندس حیات پور با اشاره به ابلاغیه افزایش تعرفه در اردیبهشت ماه که نسبت به سال 1401 درنظر گرفته شده بود بیان نمود: این افزایش با توجه به قیمت واقعی ساخت و ساز،  نامتناسب بود و این امر با واکنش منفی و اعتراض جامعه مهندسی مواجه گردید.

رئیس سازمان گفت: برای نخستین بار افزایش تعرفه به صورت دو مرحله و بنابر  جدول شماره ۱۱ ماده ۱۷ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اعمال گردید، در جدول شماره ۱۱، درصد حق الزحمه هر یک از رشته‌های چهارگانه مشخص شده است که قابل اعمال به هزینه‌های ساخت است.

وی در ادامه افزود: سازمان لرستان بر اساس هزینه‌های ابلاغی شورای مرکزی تلاش نمود تا تعرفه خدمات مهندسی در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش مناسبتری یابد، هرچند هنوز تا ایده آل مطلوب و برابری با میزان مسئولیت فاصله داریم.

مهندس حمزه حیات پور گفت: با وجود ابلاغیه تعرفه جدید و افزایش دو مرحله ای  نسبت به سال گذشته، کماکان هزینه واقعی ساخت و ساز با تعرفه نظام مهندسی فاصله زیادی دارد. مطمئنا تعرفه منتشر شده از سوی سازمان نظام مهندسی برای سال 1402 (مثل سال‌های گذشته) به هیچ عنوان واقعی نیست.

رئیس سازمان در پایان بیان نمود:  امیدواریم که تعرفه های خدمات مهندسی هم به قیمت واقعی ساخت و ساز برسند و حقوق و جایگاه جامعه مهندسی حفظ شود .

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساحتمان استان  لرستان

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیشخوان

میز خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان