رفتن به محتوای اصلی

از سامانه ارتباط الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری دورود رونمایی شد

از سامانه ارتباط الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری دورود رونمایی شد

با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان و اعضای هیات مدیره سازمان ، شهردار و اعضای شورای شهر دورود، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دورود و معاونین و کارشناسان مربوطه  از سامانه ارتباط الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری دورود رونمایی شد

روز سشنبه 1401/08/10 با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در شهرستان دورود ، از سامانه ارتباط الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری دورود رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان ، دکتر علیرضا آریان مهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در مراسم رونمایی سامانه ارتباط الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری دورود که با حضور مسئولین شهرستان دورود و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان  معاونین مربوطه برگزار شد، با اشاره به رونمایی از سامانه ارتباط الکترونیکی و غیرحضوری شدن ارائه خدمات مبتنی بر تلفن همراه یا رایانه ی شخصی  اظهارکرد: در حال حاضر این سامانه خدماتی ارسال گزارشات مرحله ای و نقشه های ساختمانی  را به مردم ارائه می‌دهد که در آینده این خدمات و کاربردها گسترده تر خواهد شد.

علیرضا آریان مهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان افزود: هرکدام طرح‌های ساختمانی بر روی قطعه‌ای زمین اجرا می‌شود و طبیعتاً نمی‌توان حجم بالای مسائل ساختمانی(نقشه ها،گزارشات، پایان کار،اصلاحات پروانه، صدور مجوز و...) را با پرونده‌های کاغذی مدیریت کرد. سیستم سنتی و دستی برای مدیریت این پروژه‌ها، کارکردها و پیشرفت فیزیکی آن‌ها کارآمدی نداشته و خطراتی همچون آتش سوزی آن را تهدید می کند. از اینرو باید سامانه‌ای الکترونیکی  به‌صورت یکپارچه این امور را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: بسته های الکترونیکی کاملی حاوی اطلاعات و آمار ساختمان های که بعد از راه اندازی کامل این سامانه در استان، به تفکیک مالکیت، کاربری، سال ساخت و تغییرات انجام شده نیز گنجانده شده و ایجاد  بانک اطلاعاتی کامل از روند ساخت و سازها و وضعیت ساختمان های موجود زمینه را  جهت نظارت دقیق بر فعالیت های حوزه ساختمانی و شهرسازی و دستیابی به استاندادرهای لازم را فراهم خواهد کرد.

در سامانه ارتباط الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری های استان، علاوه بر اطلاعات اولیه هر ساختمان که در این سامانه قابل‌مشاهده است، خدمات الکترونیکی نظیر گزارشات مرحله ای ساختمان، گزارش گیری از تغییرات ساختمان، نقشه های تایید شده ساختمانی نیز ارائه خواهد شد و البته خدمات الکترونیکی در نسخه‌های بعدی توسعه پیدا خواهند کرد.

آریان مهر گفت: همچنین بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در جهت ساماندهی ارائه خدمات الکترونیکی  و تاکیدات جامعه مهندسی استان  در این خصوص، ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی ، به دنبال هوشمندسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستیم.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیشخوان

میز خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان