رفتن به محتوای اصلی

توافق‌نامه همکاري خدمات الکترونيک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و شهرداری خرم آباد امضا شد

توافق‌نامه همکاري خدمات الکترونيک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و شهرداری خرم آباد امضا شد.

توافق‌نامه همکاري خدمات الکترونيک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و شهرداری خرم آباد امضا شد

 در راستای ماده 7 آیین‌نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی و مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا، توافق‌نامه ‌مابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان و شهرداری خرم آباد ، در جهت شفافیت و تسریع پیشگیری از حوادث منجر به صدمات و خسارات جانی و مالی در هنگام اجرای عملیات ساختمانی و تأمین ایمنی و حفاظت نیروی انسانی شاغل در کارگاه‌های ساختمانی منعقد گردید.

در این توافق نامه آمده است که : برقراري ارتباط بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان به‌صورت الکترونیک، به‌منظور حذف فرآیندهاي دستی و اسناد کاغذي، از طریق پورتال‌ها و سرویس‌های نرم‌افزاری بر بستر ارتباطی پایدار باشد و همچنین ارسال گزارشات و مکاتبات مهندسین ناظر از طریق سرویس‌های الکترونیک به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری صورت پذیرد.

سازمان نظام‌مهندسی پورتال گزارشات نظارتی به‌منظور بررسی گزارشات ارسالی مهندسین و مشاهده گزارشات و مکاتبات مهندسین، توسط کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری و اقدامات قانونی براساس توافق نامه را آماده نمودن است.

بنابر مفاد این توافق نامه هرگاه مهندسان ناظر در ارتباط با نحوه اجرای عملیات ساختمانی ایراداتی مشاهده نمایند که احتمال خطر وقوع حادثه را در بر داشته باشد، باید فوراً مراتب را همراه باراهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های لازم، کتباً به کارفرما یا کارفرمایان مربوطه اطلاع داده و رونوشت آن را از طریق کارتابل به‌صورت الکترونیک به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری ارسال نماید.

در دیگر مفاد این توافق نامه آمده است که: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشات ارسالی مهندسین را از طریق پورتال ارائه‌شده توسط سازمان دریافت نماید و از طریق پورتال ارائه شده مشاهد نموده و نظرات خود را در رابطه با آن‌ها از طریق همین پورتال اعلام نماید و از پذیرش گزارش نظارتی از هر مدل دیگری خودداری نماید.

شهرداری هم وفق ماده (27) و ماده (28) آئین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان در خصوص وقوع تخلف ساختمانی موضوع توافق نامه مربوط به ایمنی کارگاه، در اسرع وقت بااطلاع ناظر، دستور اصلاح را صادر نمایند و تا زمان رفع نقص و تخلف از ادامه کار و صدور پایان کار جلوگیری نماید.

مهندس ناظر موظف است در صورت رفع ایرادات ایمنی، گزارش رفع تخلف را به شهرداری ارائه نماید تا نسبت به ادامه کار اقدامات لازم توسط شهرداری صورت پذیرد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیشخوان

میز خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان