رفتن به محتوای اصلی

علیرضا آریان مهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان : از ارسال گزارشات مرحله ای ساختمان به صورت الکترونیکی به مراجع صدور پروانه در استان لرستان خبر داد.

مصاحبه با دکتر علیرضا آریان مهر در مورد ارسال گزارشات مرحله ای ساختمان به صورت الکترونیکی به مراجع صدور پروانه در استان لرستان

 

علیرضا آریان مهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان : از

ارسال گزارشات مرحله ای ساختمان به صورت الکترونیکی به مراجع صدور پروانه

در استان لرستان خبر داد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در مورد ارائه خدمات الکترونیکی با علیرضا آریان مهر رییس سازمان گفتگو کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان، دکتر علیرضا آریان مهر  ریيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان لرستان در این گفتگوی به شرح  ارائه خدمات الکترونیکی سازمان پرداختند و بیان کردند: تکريم ارباب رجوع، جلب رضايت اعضا و جلوگيري از بروکراسي اداري موجب شد سازمان نظام مهندسي ساختمان استان لرستان براي الکترونيکي شدن امور جاري خود و تسريع ارائه خدمات به اعضا برنامه ريزي کند تا ضمن پاسخگويي به نياز مراجعان، حضور و تردد آنها کاهش يابد و در عين حال به امور ضروري و مورد مطالبه آنها پاسخ داده شود.

ریيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان لرستان گفت: در خصوص کنترل خدمات مهندسي در سازمان مواردي از قبيل کنترل نقشه، ارجاع نظارت و ثبت نقشه به صورت الکترونيکي انجام مي شود.  در آینده ی نه چندان دور هم ارسال مدارک، کنترل آن و رفع نواقص و ... نيز از طريق سيستم تبادل پيام که در کارتابل الکترونيکي دفاتر مهندسي طراحي تعريف خواهد  شده قابل پيگيري می شود.

دکتر آریان مهر ضمن بيان اينکه کنترل نقشه از یکم اسفند ماه  سال 1400 به صورت تمام الکترونيکي انجام مي شود، به مزاياي آن اشاره کرد : در سامانه الکترونیکی جامع خدمات نظام مهندسی ساختمان لرستان  فرآیند تمام مراحل چاپ و ارسال نقشه های ساختمانی به صورت الکترونیکی صورت میگیرد و در این فرآینده  روش های ارسال و ثبت نقشه های ساختمانی به صورت دستی حذف شده است از طريق کنترل نقشه الکترونيکي بازه زماني کنترل نقشه کاهش يافته و رفت و آمدهاي مکرر براي تبادل نقشه ها از دفاتر از بين رفته است. همچنين از اين طريق عملکرد کنترلرها به راحتي مورد پايش و حضور فيزيکي کنترلر و مسئولین دفاتر تقریبا به صفر رسیده است و کنترل نقشه به صورت يکپارچه و با رعايت قوانين واحد در سطح استان  انجام می گیرد.

آریان مهر در تشريح ثبت نقشه الکترونيکي گفت دفاتر مهندسي طراحي، فرم درخواست کنترل نقشه و ساير مدارک مربوطه را مي توانند از طريق کارتابل دفاتر بارگذاري نمايند. پس از ثبت پروژه توسط خدمات مهندسي، بقيه مراحل و نحوه پيگيري از طريق سيستم الکترونيکي و تبادل پيام با دفاتر طراحي صورت مي گيرد. همچنين در صدد این هستیم که در پروژه هاي نوساز دفاتر مهندسي طراحي و کارفرمايان بتوانند از طريق سايت سازمان نسبت به انجام امور مالي به صورت آنلاين اقدام نمايند و نيازي به مراجعه حضوري نباشد.

دکتر آریان مهر در مورد دیگر سیستم خدمات رونمایی شده گفتند : فاز نخست سامانه جامع الکترونیکی شورای انتظامی راه اندازی شده است، ثبت دادخواست، تشکیل پرونده، ارسال دعوت نامه برای خواهان و خوانده، ثبت دفاعیات و همچنین بارگزاری اسناد و مدارک مربوطه به دادخواست و دفاعیات از جمله قابلیت های زیر سیستم این سامانه نظارتی است.شایان ذکر است از قابلیت های سامانه شورای انتظامی می توان به زیرسیستم های آن که شامل:ثبت درخواست دادخواست، بررسی دادخواست و تشکیل پرونده،ارسال دعوتنامه برای خواهان و خوانده،ثبت دفاعیات توسط خوانده،درخواست کارشناسی ماده 27،پرداخت کارشناسی ماده 27،ارسال گزارش کارشناسی ماده 27،ارزیابی کارشناسی ماده 27،مدیریت اسناد و مدارک پرونده ها،ثبت خلاصه پرونده ،پیش نویس رای، ارسال نظر اعضا برای رای،صدور دادنامه،ثبت تجدید نظر، گزارش عملکرد شورا، گزارش دعوتنامه ها، گزارش دادنامه ها، کارتابل پرونده ها، فرآیندرسیدگی به پرونده ها، مدیریت کاربران، مدیریت اطلاعات پایه نرم افزار، اشاره نمود.

وي در خصوص دغدغه مهم ناظران در ارسال گزارشات به مراجع صدور پروانه بيان کرد: برای ارسال گزارش هاي نظارت مرحله اي و تخلف با امضاي الکترونيکي ناظران به سازمان و مراجع صدور پروانه از طريق کارتابل مهندسي توافق نامه های همکاری با تمام شهرداری های استان به امضا رسیده است که بنابر این توافق نامه ها تمام گزارشات مرحله ای عملیات ساختمانی به صورت الکترونیکی و تحت وب ارسال می شود، جهت این توافق نامه امضا های الکترونیکی مهندسین پروانه دار استان جمع آوری و در حال بارگزاری در سیستم ارجاع کار است و در کوتاه ترین زمان ممکن به مرحله ای اجرا خواهد رسید، همچنین پیگیر ارتباط الکترونیکی از طریق کارتابل مهندسین با بازرسان اداره کار هستیم و توافق نامه ای به امضا رسیده است تا گزارشات ساختمانی  در دستگاه های ذی ربط به صورت الکترونیکی ثبت و پیگیری شوند تا یکی دیگر از دغدغه های مهندسین سازمان رفع شود. همچنين  پیگیر رويت سوابق مالي و واريزيهاي سازمان براي  اعضاي محترم نيز از طریق کارتابل مهندسین هستیم.

رئيس سازمان در ادامه صحبتهاي خود به ارائه خدمات الکترونيکي واحد عضويت با توجه راه اندزی سامانه سپامک و پاتمک که به صورت یکپارچه و کشوری است، صدور پروانه اشتغال، تمديد، ارتقاء، تجديد و صدور پروانه اشتغال المثني از طریق این سامانه که مختص وزارت راه و شهرسازی است صورت خواهد پذیرفت و سازمان هم منوط به این برنامه در صدد است تا  از طريق کارتابل مهندسي خدمات پرداخت آنلاين حق عضويت، درخواست الکترونيکي صدور کارت المثني و انجام مراحل اداری کاری اعضای سازمان جهت خدمات واحد عضویت به انجام برسد.

علیرضا آریان مهر در رابطه با راه اندازی سامانه مجریان ذی صلاح بیان داشت: با توجه به شرایط ارجاع کار مجریان ذی صلاح و تمام قوانین که  در این خصوص در مباحث و مقرارت ملی ساختمان ثبت شده اند در  سامانه مجریان  ذی صلاح که در حال طراحی، بارگزاری و راه اندازی آن هستیم، قابلیت های بالای دارد که از عمده ترین آنها  می توان به امکان تعریف فرآیند اجرا،امکان معرفی مجری برای فرآیندهای اجرا، امکان چاپ معرفی نامه برای  شهرداری، مالک و ناظر، بیمه مسئولیت اجرا، در تنظیمات این برنامه تنظیم تعداد کار، ظرفیت متری، نحوه محاسبه کار فعال، ظرفیت و فیلتر پروانه، حدود صلاحیت مجریان حقیقی و حقوقی،این تنظیمات بر اساس رشته و پایه صورت می گیرد و امکان رتبه بندی در یک پایه وجود ندارد، در این سامانه امکان ثبت پروانه برای سازنده و یا مجریان حقیقی و حقوقی و همچنین درخواست تمدید یا ارتقا پروانه اجرا از طریق پورتال مهندسین، تغییر ماهیت پروانه از خدمات مهندس به سازنده، پیمان مدیرت و ثبت غیر فعالی خودکار برای صلاحیت های طراحی و نظارت همزمان با تغییر ماهیت دیده شده است همچنین  در این سامانه افزونه مدیریت کارگاه برای تعریف کارگاه و سرپرست کارگاه، برای فرآیند های که باید سرپرست کارگاه داشته باشند لحاظ شده است .

آریان مهر در ادامه گفت: تمام تلاش سازمان بر اين است تا ضمن حفظ ارج نهادن به اعضا و مراجعان و کاهش حضور افراد خللي در انجام امور سازمان وارد نيايد. وي با بيان اينکه برشماري خدمات الکترونيکي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان لرستان  افزود: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان لرستان در اکثر قريب به اتفاق امور خود الکترونيکي مي شود و یکی از برنامه های  هیات مدیره دور نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان   حرکت به سمت سازمان تمام الکترونيک است و در این راستا تمام تلاش خود را مي نمايم.

وي از آماده بودن زيرساخت آموزش مجازي و دوره هاي غيرحضوري در سازمان نظام مهندسي ساختمان استان لرستان سخن گفت: برگزاري سمينارهاي مجازي(سامانه مديريت آموزش) در حال انجام است .

وي در پايان ضمن تشکر از همراهي هيات مديره در به روزرساني امور سازمان و ارائه خدمات الکترونيکي و همچنين تلاشهاي پرسنل محترم سازمان  در محقق ساختن اين امر کمال تشکر و قدردانی را داریم و از تمام مهندسان عزیز عضو سازمان خواستاریم تا جهت رفاه مخاطبان و مراجعان سازمان اعم از اعضاي محترم و يا کارفرمايان ارجمند و بهره گيري از نظرات آنها پيشنهادات خود را با ما در میان بگذارند و  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان پذيراي انتقادات و پيشنهادات مي باشد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیشخوان

میز خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان