رفتن به محتوای اصلی

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد

دیدار اعضای  هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد

اعضای  هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی استان لرستان با مهندس سعید فتوحی شهردار خرم‌آباد و رضا بیرانوند رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، مهندس داریوش بارانی معاونت معماری و شهرسازی در محل سالن جلسات شهرداری دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، در این دیدار مهندس علیرضا آریان مهر با اشاره به ایجاد بسترهای ارائه خدمات الکترونیکی در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت: در راستای گسترش و توسعه خدمات الکترونیک سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان با شهرداری (کنترل و ارسال الکترونیکی نقشه‌های ساختمانی، ارسال الکترونیکی گزارشات مرحله ایی) و به‌منظور تکریم مراجعین، تسهیل در روند صدور پروانه ساختمانی،...خواستار فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از طرف شهرداری هستیم.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان: خواستار تعاملات دستگاه‌های ذی‌ربط در امور ساختمانی جهت رفع مشکل و معضل دو نقشه ایی در ساخت‌وسازها ساختمانی در استان هستیم.

وی ادامه داد: به استناد ماده 35 آیین‌نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان که اشاره دارد «شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه در مورد ساختمان‌هایی که پس از ابلاغ این آیین‌نامه برای آن‌ها پروانه ساختمان صادر می‌کنند، در زمان خاتمه کار و تقاضای پایان کار، موظف‌اند شناسنامه فنی و ملکی ساختمان را از متقاضی مطالبه و گواهی پایان کار را بر اساس آن صادر نمایند» دستور فرمایید همکاران محترم در زمان خاتمه کار و تقاضای پایان کار، شناسنامه فنی و ملکی ساختمان را از متقاضی مطالبه نمایند

آریان مهر اظهار کرد: درج نام مجری ذی‌صلاح در پروانه احداث بنا جهت ساختمان‌هایی که طبق مصوبه هیأت چهارنفره استان حضور مجری الزامی می‌باشد و شهرداری در زمان صدور پروانه احداث بنا نام مجری پروژه را در پروانه قید نماید.

وی یادآور شد: با توسعه خدمات الکترونیک سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان با شهرداری حجم بالای استفاده از کاغذ در این فرآیند جهت حفظ منابع محیط زیستی حذف خواهد شد و برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه مهندسان با سازمان و شهرداری صورت می‌گیرد و از خدشه‌دار شدن نقشه‌های طراحی‌شده جلوگیری می‌شود، همچنین از تردد مراجعین به سازمان و شهرداری کاسته خواهد شد.

در ابتدای این دیدار مهندس سعید فتوحی ضمن تبریک به اعضای جدید هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی گفت: شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی با کارهای علمی، کارشناسانه و تعامل می‌توانند در بحث ساختمانی با یکدیگر همکاری نمایند.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد:  با توجه به محدودیت مالی شهرداری، ضروری است که اقدامات ما در تمام حوزه‌ها با دقت و چکش‌کاری بیشتری اجرایی شود.

مهندس فتوحی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که انجام کارها را کند کرده است، تقابل برخی از مدیران اجرایی با یکدیگر است،

 در ادامه مهندس رضا بیرانوند رئیس شورای شهر خرم‌آباد: نماسازی ساختمان در خرم‌آباد به‌صورت یکدست و متحدالشکل نیست و این کار به‌صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود که انتظار می‌رود سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان در این قضیه ورود کنند و با همکاری شهرداری این امر را در دستور کار قرار دهند.

در این دیدار  هرکدام از اعضای هیات مدیره نظام‌مهندسی ساختمان نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و همچنین خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر بین دو دستگاه شدند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیشخوان

میز خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان