رفتن به محتوای اصلی

برگزاری جلسه هیات رییسه سازمان استان با روسای کمیسیون های تخصصی

برگزاری جلسه هیات رییسه سازمان استان با روسای کمیسیون های تخصصی

 روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان جلسه با حضور دکتر علیرضا آریان مهر(رئیس)، مهندس اصغر آقایی چگنی(نایب رئیس اول)،مهندس علیرضا باقری(نایب رئیس دوم)، دکتر افشین صحراکار(دبیر)، دکتر وحید امیری(عضو هیات مدیره)و روسا و دبیر کمیسیون های تخصصی سازمان با هدف پایش فعالیت و ایجاد هماهنگی بیشتر کمیسیون ها برگزار گردید.

در ابتدا ریاست محترم سازمان جناب آقای دکتر علیرضا آریان مهر ضمن قدردانی از مجموعه اقدامات تخصصی، آموزشی و ترویجی صورت گرفته توسط کمیسیون های تخصصی، حمایت همه‌جانبه هیات مدیره از کمیسیون و کارگروه‌ها را اعلام کردند و خاطر نشان شدند: گروههای تخصصی باید به موضوعات به صورت عمیق تر و وسیع تر بپردازند و از ظرفیت کمیسیون های تخصصی در همفکری ها برای ارتقاء  کیفیت  وظایف سازمان و ساختمان بهره ببرند.

آقای آریان مهر ضمن تأکید بر پیگیری همه‌جانبه اهداف اصلی کمیسیون ها در راستای خدمات رسانی در صنعت ساختمان استان و در جهت افزایش کیفیت کمیسیون های تخصصی، به نمایندگان کمیسیون ها در جلسه  گفت: هر زمان و هر جا از توان فنی و کارشناسی سازمان در جوانب تخصصی صحبتی به میان می آید ، منظور از این توان، همین کمیسیون ها و کمیته های تخصصی هستند .

آریان مهر بیان کرد: کمیسیون ها باید امور تخصصی مرتبط با رشته خود را در جلساتی که برگزار می کنند، مورد بررسی قرار دهند و در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کارشناسانه مورد حل و فصل قرار دهند.

آریان مهر گفت: یک نفر از اعضای هیات مدیره در رشته ی تخصصی  به عنوان هماهنگ کننده در کمیسیون های تخصصی جهت تشکیل جلسات و هماهنگی کمیسیون ها با هیات مدیره سازمان به عنوان رابط  معرفی شده است که این امر باعث شده همفکری ها برای ارتقاء کیفیت در انجام وظایف سازمان بهره بیشتری به وجود آید.

در ادامه این جلسه دکتر صحراکار با اشاره به جایگاه کمیسیون های تخصصی، آنها را مرجع مسائل تخصصی رشته های خود دانسته و گفت : در مباحث تخصصی پیش رو در امر ساخت و ساز و برای به روز رسانی تمام جوانب فنی و  تصمیم سازی در مکاتبات و مصوبات آنها  باید دوشادوش هیات مدیره حرکت کنند و بر لزوم همکاری و وحدت کمیسیون های تخصصی تاکید کردند.

صحرا کار با توجه به شیوه نامه های ابلاغی به کمیسیون های تخصصی بیان کرد: اگر کلیه رشته ها با یکدیگر در امور فنی و تخصصی هماهنگی داشته باشند، امکان پیشرفت در حوزه های مختلف از جمله از نظر درآمدی، تفکیک وظایف و رعایت حقوق رشته ها،  فراهم خواهد شد.

دبیر هیات مدیره سازمان بر  برگزاری جلسات کمیسیون های تخصصی به صورت مستمر و مدون تاکید کرد و گفت: در این جلسات تخصصی باید کلیه مسائل و مشکلات مرتبط با ساختمان مورد بررسی و پایش قرار بگیرد و به هیات مدیره اطلاع داده شود تا در دستور کار آن ها قرار بگیرد و بر درج اهم مصوبات کمیسیون های تخصصی در سایت سازمان تاکید کرد و همچنین هیات مدیره سازمان به تصمیمات فنی و مدون کمیسیون های تخصصی نیاز دارد و با برگزاری جلسات مشترک کمیسیون های تخصصی  این امر موجب تصمیمات با دامنه وسیع می شوند، که باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

در جلسه موضوعات و مشکلات جهت اعلام مصوبات جلسات و چگونگی برگزاری جلسات و اعلام مصوبات صورت جلسات کمیسیون ها به سازمان مورد بررسی قرار گرفتند و بر نکات ذیل تاکید شد:

_ نحوه تدوین صورت جلسه ها

_ ارائه برنامه زمانبندی ابلاغی سازمان

_ رعایت برنامه زمانبندی ابلاغی سازمان

_ تحویل دفتر صورت جلسه ها

_ تایپ و امضا صورت جلسه ها

_ رعایت گزارش ماهانه و ارائه مستندات مطابق مصوبات ذکر شده

_ انجام وظایف محوله از طرف سازمان

در پایان اعضای کمیسیون های تخصصی ضمن ارائه عملکرد به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و مواردی را در خصوص  هماهنگی بین رشته ای، آموزش و ترویج، گروه بررسی و درج مصوبات در سایت سازمان پرداختند.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیشخوان

میز خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان