رفتن به محتوای اصلی

نشست هم‌اندیشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای با رییس نظام مهندسی ساختمان استان لرستان

دیدار اعضای  هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد

در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو طرف این جلسه با حضور مدیرکل و معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و رئیس نظام مهندسی ساختمان استان لرستان در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد .

معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی این اداره‌کل به بیان ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی پرداخته و بیان کرد: مهارت آموختگان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای پس‌از پایان دوره به‌صورت تئوری و عملی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته و کارت مهارتی دریافت می‌کنند.

 نصیری ادامه داد: به‌منظور ارتقای توانمندی و افزایش مهارت و بهره وری نیروی انسانی ماهر افزایش تعاملات و همکاری دو مجموعه ضروری است.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با تاکید براینکه افزایش مهارت کارگران و متخصصین حوزه صنعت ساختمان ضروریست اظهار داشت: به‌منظور بالا بردن کیفیت و عمر ساختمان‌ها و جلوگیری از تلفات و خسارات مادی و معنوی بایستی آموزش‌های مهارت محور نهادینه و تأیید صلاحیت فرد برای حضور در آزمون نظام مهندسی ساختمان منوط به دریافت کارت مهارت موردنظر باشد.

ابراهیمی در ادامه گفت : بایستی اصول فنی و مهندسی و مهارتی و به‌کارگیری نیروی مهارت دیده در پروژه های ساختمانی بعنوان یک اصل رعایت شود و این اداره کل میتواند مهارت های تخصصی مورد نیاز صنعت ساختمان را در تمامی زمینه ها ارائه نماید.

آریان مهر رئیس نظام مهندسی ساختمان استان ضمن استقبال از ارائه دوره های  آموزشی مهارت محور بیان کرد: هم اکنون بالای هشت هزار نفر درعضویت این نظام مهندسی هستند و جویای دریافت مهارت های لازم برای ارائه خدمات مهندسی بروز می باشند.

وی با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی ادامه داد : نظام مهندسی ساختمان بالاخص کارگران ساختمانی نیاز به بروزشدن و دریافت مهارتهای عملی دارند و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای رسالت آموزشی مهارتی خود جایگاه ویژه ای در ارائه دوره های مورد نیاز اعضای نظام مهندسی ساختمان خواهد داشت. 

 بنابراین گزارش، طرفین بر گسترش همکاری متقابل در نیازسنجی، ارزیابی آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مشترک مورد نظر و صدور گواهینامه های مربوطه، بهره برداری از ظرفیت ها و توانمندی ها، فراهم کردن زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی در فناوری های نوین و راهبردی ساختمان تاکید نمودند و مقرر شد با انتخاب کارشناس پیگیر دو مجموعه راهکارها برای انعقاد تفاهم نامه همکاری بررسی و در اسرع وقت ارائه شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

پیشخوان

میز خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان